Toimitusehdot
* Joulun tilauksiin (21.11. - 23.12) pidennetty palautusoikeus 6.1.26 saakka. *
Suostumus henkilötietojesi käsittelyyn
Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä
Tuotteiden saatavuus
Heti varastossa olevat tuotteet toimitamme kuljetusyhtiölle pääsääntöisesti muutaman arkipäivän kuluttua tilauksen saapumisesta.
Tilaustuotteet toimitamme yleensä 5-20 arkipäivän kuluessa riippuen valmistajan/maahantuojan varastotilanteesta.
Poikkeavista toimitusajoista ilmoitamme sähköpostilla.
Toimituskulut
Kulloinkin voimassa olevat toimituskulut voit tarkastaa verkkokaupan ostoskorista.
Toimituskulut koskevat ainoastaan Suomeen toimitettuja tilauksia. Mikäli haluatte tilata muualle maailmaan, pyydämme Teitä ottamaan yhteyttä sähköpostilla asiakaspalvelu@kultatahti.fi
Toimitustavat
Nouto postista:
Tilauksenne toimitetaan joko lähimpään Postin toimipaikkaan, SmartPost-automaattiin tai suoraan kirjeenä kotiin.
Lähetystä säilytetään postissa saapumisviikon lisäksi kaksi täyttä kalenteriviikkoa, jonka jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle. Posti ilmoittaa saapumisesta vain kerran. Varmistathan, että puhelinnumerosi sekä sähköpostiosoitteesi on annettu oikein.
Postin pakettiautomaatti:
Voit noutaa tilauksesi valitsemastasi pakettiautomaatista.
Paketin saapumisesta ilmoitetaan tekstiviestillä sekä sähköpostilla
Postin kotiinkuljetus:
Postin kotiinkuljetus on helppo tapa vastaanottaa lähetys. Pienemmät toimitetaan haluamaasi osoitteeseen. Isommista lähetyksistä Posti sopii kanssasi toimitusajankohdan.
Lähetykset toimitetaan suuremmissa kaupungeissa vastaanottajille arkisin klo 21 mennessä ja muilla alueilla klo 14 tai 17 mennessä.
Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella, jonka saat sähköpostiin kun lähetämme paketin
Nouto lähikaupasta:
Kun tilaat toimituksen Matkahuollon Lähellä-pakettina, voit noutaa sen valitsemastasi Matkahuollosta tai Suomen Lähikauppa Oy:n Siwa-, Valintatalo- tai Euromarket-kaupasta. Muista merkitä tilaukseen puhelinnumerosi, jotta saat ilmoituksen tekstiviestillä heti, kun paketti on noudettavissa. Noutopisteen tulee olla lähin tai korkein 10km päässä osoitteestasi. Sinua lähimmät noutopisteet voit tarkistaa Matkahuollon toimipaikkahausta osoitteessa http://map.matkahuolto.fi/map24mh/tphaku
Saatte toimituksen mukana tilausvahvistuksen, joka toimii kuittina ostoksestanne sekä mahdollisena takuutodistuksena.
Nouto Kultatähden tai Uimolan myymälästä:
Voit noutaa tilauksesi myös lähimmästä myymälästämme.
Noudon yhteydessä varmistamme aina hakijan henkilöllisyyden, joten muistathan ottaa mukaasi kuvallisen henkilöllisyystodistuksen.
Valtakirjalla noudettaessa tulee mukana olla myös valtakirjan myöntäjän henkilöllisyystodistus.
Tarjoukset ja kampanjat
Tuotteilla olevat hinnat koskevat varastotuotteita, pidätämme oikeuden hinnan tarkistukseen mikäli tuote on myyty loppuun varastostamme. Heti varastosta löytyvät tuotteet tunnistat tuotekortilta löytyvästä vihreästä pallosta jonka vierestä löytyy teksti "heti varastossa".
Mikäli jotain tuotteita myydään useita, on etuoikeus ensin tilanneella.
Pidätämme oikeuden välimyyntivaraukseen.
Kampanjan alennukset koskevat ainoastaan uusia tilauksia, eikä niitä voi yhdistää aiempiin tilauksiin.
Kampanjakoodit
Kampanjakoodeilla saadut edut koskevat kampanjassa määritettynä aikana varastotuote tilauksia.
Etu on voimassa uusilla tilauksilla, jotka on tehty kampanjakoodia käyttämällä,
etua ei voida käyttää vanhoihin tilauksiin tai varauksiin.
Kampanjakoodeihin ei voi yhdistää muita etuja.
Tilaustuotteet:
Tilaustuotteet valmistetaan tilauksen pohjalta, joten niillä ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta.
Tilaustuotteen tunnistat tekstistä "tuote valmistetaan tilauksesta".
Tuotteen palautus
Asiakkaalla on tuotteiden saapumisesta 14 vuorokautta aikaa tehdä ennakkoilmoitus palautuksesta tai vaihdosta osoitteeseen asiakaspalvelu@kultatahti.fi
Ennakkoilmoituksessa tulee ilmoittaa seuraavat tiedot:
- Tilausnumero
- Asiakkaan nimi
- Palautustapauksessa tuotteen tuotekoodi.
Ilmoituksen jälkeen asiakkaalla on 14 vuorokautta aikaa palauttaa tuote Kultähdelle täytetyn palautelomakkeen kanssa.
Asiakaspalautuslomakeen voit ladata TÄSTÄ
Liitä täytetty lomake mukaan pakkaukseen.
Reklamaatiotapauksissa odota vastaus ennen tuotteen palautusta.
Mikäli käytössänne ei ole tulostinta, voitte täyttää kyseiset tiedot erilliselle paperille.
Tuotteiden palautukset on tehtävä aina Postin kautta ja niistä on tehtävä aina ennakkoilmoitus. Muussa tapauksissa veloitamme sinulta paketin noudosta ja lunastamisesta aiheutuneet kulut (15 €). Summa koostuu lähetetyn paketin postimaksusta sekä noutamatta jätetyn paketin palautusmaksusta.
Myös verkkokaupan kautta ostetut ja myymälästä noudetut tuotteet tulee palauttaa Postin kautta.
Postin asiakaspalautuksien toimitusaika lähetyksestä on 3-14 arkipäivää.
Huomioittehan että räätälöidyillä tai tilauksesta valmistetuilla tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta.
Käyttämättömässä tuotteessa on palautuessa oltava kiinni kaikki siinä vastaanotettaessa olleet suojamuovit, hinta- ja mainoslaput, muutoin tuote luetaan käyttöönotetuksi.
Käytetyn tuotteen arvonalenema on 100%
Palautus lyhyesti:
- Tee ennakkoilmoitus palautuksesta osoitteeseen asiakaspalvelu@kultatahti.fi
- Tulosta ja täytä palautuslomake (lataa lomake TÄSTÄ)
- Lähetä tuote ja palautuslomake Kultatähdelle
- Ota talteen kuitti palautuksesta ja säilytä sitä kunnes olemme vahvistaneet palautuksen käsitellyksi.
- Huomioithan että ennakkoilmoitus koskee myös noutamattomia tilauksia.
Kultatähti Oy
Kauppatie 82
62200 Kauhava
Asiakaspalautus
Palautuvien tuotteiden tulee olla alkuperäisessä kunnossa, käyttämättömiä ja myyntikelpoisia ja sen tulee sisältää kaikki suojamuovit, hinta- ja mainoslaput. Myös tuotteiden pakkausten tulee olla alkuperäisessä kunnossa.
Tuotteet tulee pakata huolellisesti takaisinpostitusta varten. Kultatähti ei vastaa palautuksen yhteydessä puutteellisesti pakattujen tuotteiden rikkoontumisesta.
Mikäli tuotteet eivät ole jälleenmyyntikelpoisia asiakkaan aiheuttamasta syystä, on arvonalenema 100% ja tuotteet voidaan asiakkaan halutessa palauttaa hänelle asiakkaan kustannuksella.
Muistattehan ottaa palautuksesta kuitin ja säilyttää sitä kunnes olemme kuitanneet palautuksen käsitellyksi, kuitin avulla lähetys voidaan jäljittää katoamistapauksessa.
Mikäli toimituksen loppusumma palautuksen jälkeen alittaa toimituskuluvapaan rajan, vähennetään tilauksen toimituskulut palautuksen loppusummasta.
Poikkeukset palautusoikeudessa
Kaiverretuilla, tilauksesta valmistetuilla tai muuten asiakkaan toiveiden mukaan räätälöidyillä tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Rannekkeen lyhennys luetaan räätälöinniksi. Myöskään lävistyskoruilla ei hygieniasyistä ole palautusoikeutta.
Palautuksen rajoitukset eivät koske viallisia tuotteita, joilla on normaali reklamaatio-oikeus.
Kaupanpäälliset palautuksissa
Mikäli olet saanut tilauksen mukana jonkin tuotteen, tai muun edun kaupanpäälle, tulee myös nämä palauttaa tuotteiden yhteydessä. Kaupanpäällisiä toimitetaan yksi (1) per asiakas, ellei muuta mainita. Mikäli palautat osan tuotteista ota kaupanpäällisten palautuksesta yhteyttä asiakaspalvelu@kultatahti.fi osoitteeseen.
Toimituskulut palautuksissa
Tuotteen alittaessa palautuksen jälkeen tilaushetkellä voimassa olleen toimtuskuluvapaan rajan (esimerkiksi ilmainen toimitus yli 100€ tilauksiin), vähennetään tilaushetkellä olleet toimituskulut hyvitettävän tuotteen summasta.
Tuotteiden palautuessa hyvitämme edullisimman vakiotoimitustavan mukaiset kulut, vakiotoimitustapana pidetään saman kuljetusyhtiön valikoimassamme olevaa edullisinta toimitusmuotoa.
Palautusten käsittelyaika
Palautukset käsitellään niin nopeasti, kuin mahdollista, kuitenkin viimeistään kuukauden sisällä palautusten jättämisestä postiin.
Maksujen hyvitys palautusten yhteydessä
Hyvitämme palautuneet tuotteet ensisijaisesti tilauksessa käytetyn maksutavan kautta.
Hinnat myymälöissämme
Myymälöissämme ja verkkokaupassamme on toisistaan riippumattomia tarjouksia sekä kampanjoita.
Verkkokaupassa ilmoitetut hinnat koskevat ainoastaan verkkokaupan kautta tehtyjä tilauksia.
Maksupalvelutarjoajat
Klarna Checkout
Kultatahti.fi käyttää maksujen välittämisessä Klarna Oy:n tarjoamaa Klarna Checkout -maksujärjestelmää. Tämän palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.
Maksuprosessi on nopea ja helppokäyttöinen: ensin vahvistat ostoksesi, jonka jälkeen vain valitset haluamasi maksutavan.
Klarna lähettää maksuohjeet sähköpostitse ilmoittamaasi osoitteeseen kun tilauksesi on käsitelty.
* suomalaiset verkkopankit: OP, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, S-Pankki ja Aktia
* luottokortit: Visa, Mastercard, American Express
* Visa Electron, mikäli korttisi ominaisuudet sallivat verkko-ostamisen, ota tarvittaessa yhteyttä pankkiisi asian selvittämiseksi
Tarkemmat tiedot eri maksutavoista ja niiden erityisehdoista löydät verkkokaupan kassalla. Huomaa että järjestelmä tarjoaa ensisijaisesti maksutavaksi Maksa myöhemmin vaihtoehtoa, halutessasi voit vaihtaa maksutapaa. Voit myös halutessasi luoda oman PIN-koodin Klarna Checkout -palveluun.
Tilauksesi yhteydessä suoritetaan tavanomainen luottotarkistus, mikä voi tarkoittaa, että Klarna tarkistaa luottotietosi ulkopuolisesta luottotietorekisteristä.
Mikäli sinulle tulee mieleen kysyttävää, pyydämme sinua ottamaan ystävällisesti yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun, puhelin 09- 425 99 771, avoinna arkisin klo 9-18. Klarnan asiakaspalveluun voit olla yhteydessä myös sähköisesti, kaikki tiedot löydät täältä >>
Tässä linkki Klarnan yleisiin ehtoihin.
Tässä linkki Vakiomuotoisiin Eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin.
Paytrail
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana yritysasiakkaille toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com
Yhteystiedot
Kultatähti Oy
Kauppatie 82
62200 Kauhava
Asiakaspalvelu@kultatahti.fi
020 730 7460